maanantai 16. tammikuuta 2012

Projekti ja jutun siirto keskustelupalstalta.

Alla on tekstiä joka on siirretty custom unionin -keskustelupalstalta.  Sinänsä hyvä sivusto, mutta kärsii paljon spämmääjien pommituksesta. Joten sivusto on käytössä vain rekisteröityineille foorumilaisille.
Tästä syystä aloittamaani projektikertomusta ei pysty ulkopuoliset seuraamaan.
Toisekseen kuvien liittäminen CU:n -foorumille oli hiukan vaivalloista, joten päätin siirtää kertomuksen tänne.
Siirtoa puoltaa myöskin se, että yhdysvalloissa eliminaattoreilla on laajahko harrastajapohja, joten googlen käännöspalvelulla meren takaakin tätä pystyy seuraamaan.

Jätin alkuperäisten postausten päivämäärät näkyviin, jotta näkyy vähän suuntaa kuinka projekti on edennyt... Liian kauan.
Joihinkin asioihin on ajanmittaan tullut tarkennusta ja uutta tietoa, joten pyrin niitä tarkentamaan tarvittessa.


Tor Huh 22, 2010 14:32:37    Viestin aihe: Kawasaki ZL 1000 Eliminator -Projekti

Mulla oli hieno prätkä, ainakin tuttujen mielestä. (Ja tottakai omasta) Silti jotain puuttui, Se oli liian hieno ja hyväkuntoinen rakenettavaksi... Tai oikeasti voisihan sitä rakentaa, mutta mieleiseksi saattaminen söisi niin paljon pääomaa, että lompakko huutaisi armoa.



Honda F6C Valkyrie


Ja kaiken lisäksi vanha viisaus pätee: "Jos se toimii, niin älä koske siihen"
Jos pyörällä jolla on ajettu alle 40 tkm ja suositeltava nokkahihnan vaihto väli on 160000 km, niin voi arvata, ettei prätkässä mitään pakollista säätämistä ole. Eli siis pyörä vaihtoon, ja sopivaa projektia etsimään.

Koskapa en noista "vajaa" -pyttyisistä prätkistä suuremmin välitä (lue : letkeä 1-2 sylinterinen papattaja)
Eli siis tehoa saisi olla enemmän kuin vanhassa. Eli siis yli 100 heppaa.
V-Max, uutta ja vanhaa kokeiltuani... Vanhassa ei ole ajo-ominaisuuksia ja uusi taas on aivan liian kallis.
B-King - Siinä on pyörä missä on asennetta, silti ei viitsi budjetoida uuteen pyörään. 

Ja jos rakentelu menee niin pitkälle, mitä olen suunnitellut, niin Uusi APU2 -kopterilaki, ei tässä tapauksessa juuri auta. Ei juurikaan huvita asennella mitään E -merkkiosia, saadakseen pelin lain silmissä hyväksytyksi.

Eli pyörä saisi olla ennen E-tyyppihyväksyntää rakennettu.

Muuten - vanha peli ei ollut E-tyyppihyväksytty. Eli jos intoa olisi ollut, niin helposti ahtimella kilpiin ja tehot kohdalleen... Sallitusti 200 heppaa - kiitos APU2.
Kun APU2 meni läpi ja lakimuutos astui voimaan 1.1.2010, niin päätös pyörän myymisestä oli niin pitkällä, ettei voinut enää sitä ajatusta perua.

Useasti piikki-ikäisenä tuli ihailtua Kawasakin Eliminator 1000 mallia. vuodelta 1987.
Siispä ratkaisu oli helppo. Sellainen hakuun järkihintaan?
Ikävä kyllä ko. pyörää ei ole tehty kuin yhtenä vuonna, joten hinnat ovat ulkomaillakin kohdallaan. Usassa hinnat ovat maltilliset, mutta mä halusin aidon euroopan version ilman mailimittareita.
Nettiin tuli myyntiin 2009 syksyllä kohtuuhintainen yksilö, joka kiinnosti.
Ikävä kyllä se meni sivusuun, koska edessä oli useamman viikon ulkomaanmatka edessä.
Keväällä 2010 kyseinen yksilö tuli uudestaan myyntiin? Pienen harkinnan jälkeen (miksi ei mennyt jo siihen hintaan syksyllä?) päätin lähteä katsomaan peliä.
Syykin selvisi. Pyörä ei todellakaan ollu mikään näyttely-yksilö.
Rehellisesti sanottuna heikohkossa kunnossa oleva maantietä nähnyt käyttöpeli... Ts. Ei raato, mutta lähellä sitä - Eli siis hyvä projekti.

Pyörällä oli ajettu myyjän mukaan oletettavasti mittari ainakin kerran ympäri, nyt lukema oli alle 50tkm. Ja siitä about 150tkm ei ollut epäilystäkään.

Tampereen kupeessa asusteleva myyjä lupasi säilyttää pyörää noutoon asti, joka sovittiin myöhemmin keväällä tapahtuvaksi.

Viime viikon launtainan kävin noutamassa helmen pois vanhalta omistajalta ja samantien tutkimaan mitä se oli syönyt.

Kuva Ellusta kotipihalla.



1 kommentti:

  1. Tein aikoinaan pienoisen laskuvirheen tuossa APU2 maininnassa. Kyllä sen tehon täytyy jäädä alle 140 Heppaan.

    VastaaPoista